wlados wlados
– Kolejnym etapem byłoby ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie "zaprojektuj i zbuduj" z cyklem realizacji zadania wynoszącym 32-36 miesięcy – mówi rzecznik prasowy szczecińskiej GDDKiA Mateusz Grzeszczuk, dodaje jednak od razu, że przetarg będzie można ogłosić, gdy zapewnione będzie finansowanie. A chodzi o niebagatelne kwoty rzędu kilkuset milionów złotych.
Na obwodnice 4,7 mld zł
Sporym rozczarowaniemdla miasta było uchwalenie przez rząd jesienią zeszłego roku załącznika nr 6 do Programu Budowy Dróg Krajowych, w którym znalazła lista kilkunastu obwodnic budowanych w pierwszej kolejności do roku 2015. Rząd znalazł na nie 4,7 miliarda złotych. Nie ma na niej obejścia Szczecinka w ciągu drogi S11, choć są np. obwodnice Jarocina i Ostrowa Wielkopolskiego leżące na tej samej trasie.
– Przygotowywana obecnie nowelizacja Programu Budowy Dróg Krajowych obejmuje zadania będące priorytetami rządu na nową perspektywę Unii Europejskiej (w latach 2013-2020) – informuje Piotr Popa, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. – Celem nadrzędnym jest domknięcie ciągów dróg ekspresowych i autostrad umieszczonych uprzednio w załączniku nr 5 – zaznacza.
Obwodnica Szczecinka (raczej) niepriorytetowa
Obwodnicy Szczecinka w załączniku nr 5 oczywiście nie ma. Rzecznik zastrzega jednak, że ostateczna lista zadań, jakie będą realizowane w nowym budżecie unijnym jest uzależniona od wysokości dofinansowania UE, a także uzgodnień na poziomie krajowym dotyczącym współfinansowania ze środków krajowych.
Kończą się już konsultacje społeczne tego dokumentu, nowelizacja PBDK ma być ogłoszona w najbliższych tygodniach. Ciąg S11 Koszalin – Piła, na którym znajduje się obwodnica Szczecinka, jest na pozycji… 42. Czy to wystarczy, aby "załapać” się na finansowanie? Pokażą najbliższe tygodnie, ale wydaje się, że umieszczenie Szczecinka na liście priorytetowych inwestycji byłoby raczej miłą niespodzianką.